2k13
Publicerat den

Jag har tänkt tillbaka ganska mycket på 2013, försökt analysera och sammanfatta det. Hitta ett ord som sammanfattar det året. Jag vet inte hur många stunder jag har tänkt tillbaka på det, men inte kommit fram till något svar. För jag vet inte vad jag ska säga om 2013, jag vet inte hur jag ska sammanfatta det. Det har haft sina ups and downs som alla andra år har, men de var fler, djupare och större detta år. 2013 var ett så blandat år, nog det mest känslosamma och konstigaste året jag varit med om. Det hände så mycket, för mycket på samma gång. Det var för det mesta dåligt, iallafall tills jag kom hit. Trots att det var ett dåligt år lärde jag mig mycket. Jag växte i mig själv, upplevde sidor av livet jag aldrig hade varit med om förut, mognade, öppnade ögonen och insåg så mycket mer om livet än jag gjorde innan, och jag gjorde misstag och lärde mig av dem.

 

Väldigt ofta stannar jag upp och tänker på hur mycket jag har lärt mig och hur mycket jag har växt i mig själv sedan jag kom hit. Och det bästa är känslan som sprider sig i kroppen när jag tänker på det. Det låter så klyschigt, haha. Men känslan och beviset av att man växt i sig själv, mognat och lärt sig så otroligt mycket är nog den bästa känslan någonsin. Jag kan inte få ner allt i ord, men jag har fått en annan syn på livet. Eller faktum är att jag hade nog samma syn förut också, men den är mycket starkare nu. Jag har på något sätt insett att tiden går förbi för snabbt och livet har så mycket att erbjuda, att det är så dumt att slösa tid på något i det förflutna du ändå inte kan ändra på. ”Life is short, break the rules, forgive quickly, kiss slowly, love truly and never regret anything that made you smile”.

 

Jag skulle kunna fortsätta och skriva detta i evigheter känns det som. För jag har så mycket som jag vill få ut men som jag inte kan sätta ord på eller forma till meningar. Och hur jag än skriver det, så är det inte tillräckligt. Men att åka som utbytesstudent var helt klart det bästa beslut jag gjort. 2014 kommer (är) vara det bästa året på länge :)

 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?