tuesday
Publicerat den

Hejsan hejsan, ursäktar för en ursel uppdatering. Har haft så fullt upp så har inte alls hunnit med att skriva något. Egentligen vill jag vänta med att skriva tills jag får mer tid, så jag verkligen får med allt jag vill ha med i ett inlägg. Kommer alltid på i efterhand saker som jag borde skrivit osv haha. 

Men iallafall i lördags samlades vi 12.30 vid skolan, där skolbussen hämtade oss för att köra två timmar någonstans (kommer inte ihåg vad staden heter heh) där vi spelade match. Först spelade junior high två matcher, ett med A-laget och den andra med B-laget. Efter det var det vår tur (JV), vi spelade mycket bättre än i fredags med vi förlorade. Det var dock mycket jämt. Efter det spelade vårt varsity-lag en match och dom vann. Jag, Malene och hennes värdföräldrar åkte sedan en timme i bil till Billings. Vi sov hos Malenes värdsyster, fick äntligen sova ut vilket var skönt. På söndagen shoppade vi nästan hela dagen. Ska skriva ett inlägg med allt vi gjorde i söndags :)

Igår hade vi match igen, vi förlorade den med och spelade sämre än i lördags tycker jag... Jag och Malene, vi har aldrig spelat förut, och vi tänkte att i fredags (på vår första match) att vi bara skulle få spela kanske två minuter och sedan sitta på bänken. Men icke :) vi spelade hela matchen, och vi har spelat hela alla våra matcher. Vårt lag består av två lag (haha), varsity och JV. Jag spelar i JV, varsity är väldigt bra. Men iallafall, i JV är vi bara sex personer, alltså så många som spelar på plan. Alltså hade det inte funnits något JV lag om inte jag eller Malene hade varit med. På alla varsity matcher spelas nationalsången, alla ställer sig upp riktade mot den amerikanska flaggan som alltid hänger på väggen och har anden på hjärtat.

Jag funderar på att spela basket när volleybollsäsongen är slut, vilket är i oktober någon gång tror jag. För jag tycker att basket är roligt och så. Min skola är väldigt insatt i sport, de har vunnit flera "statsmästerskap" (säger man så??), flest i basket tror jag. Så de prioriterar verkligen sport här, och dess träningar. Fick idag reda på att förra julen hade killarna bara ledigt en dag från practice på deras lov (!!!). Jag vill som sagt vara med, men å andra sidan så tycker jag att det verkar väldigt stressigt hehe. Vill liksom kunna njuta av att vara här också, inte bara ha practice. Nu känner jag att tiden inte räcker till vilket är väldigt jobbigt. Direkt efter skolan är det två-tre timmar practice som gör att man är helt slut när man kommer hem, och då ska man plugga osv. Det är ofta vi får reda på dagen innan när vi har ett test vilket gör att man knappt hinner plugga. Och så sover jag för lite också. Nu känns det som att jag bara är trött hela tiden och jag tycker att det är superjobbigt. Har även sällan tid till att höra av mig till nära och kära.. Det känns som jag knappt har kunnat smälta alla nya intryck, ny kultur och allt det där. Det är bra att ha saker att göra hela tiden, för tex har jag ingen hemlängtan, men gör att jag känner mig trött och slut hela tiden. 

Nog om det, det löser sig säkert och blir bättre med tiden. En skillnad jag märkte idag (har iof märkt det alla dagar men jag skriver det här först nu heh) är att tex i skolbussen så är det väldigt så att de äldre bestämmer. Om vi åker någonstans är det oftast de äldsta som ska sitta bak, och de yngre som får sitta dubbelt osv. Jag tycker det är rätt konstigt, för för mig spelar det verkligen ingen roll var jag sitter haha.. Jag och Malene disukterade även att amerikaner lär sig bara historia om sitt eget land och ytterst lite om resten av världen. 

Väldigt roligt att jämföra Sverige och Amerika ibland, och även personerna. Nu ska jag plugga lite och sedan sova. Godnatt! Hehe ledsen som inlägget blev alldeles för lulligt






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?