my first day of school
Publicerat den

Den här dagen har varit låång. Jag gick upp tidigt imorse för att göra mig redo för min första skoldag. Halv åtta kom en skolbuss och hämtade upp oss. Det kändes så coolt att sitta där haha, typ precis så som i filmer. Först när jag kom till skolan fick jag en rundtur, skolan är inte så stor alls, men ganska mysig ändå. Sedan gjorde jag mitt schema, med min hostmom för att hon jobbar på skolan, vet inte riktigt vad hon gör för något, men bland annat scheman och sådant. Efter det följde jag bara mitt schema hela dagen. Vi har sju classes i samma ordning och allt, varje dag i veckan. De är alla ungefär en timme långa också. Rätt konstigt från hur vi har det hemma haha. Mina classes (i ordning) är: English, US History, Ag-De, Clothing, Algebra, Chemistry och Aminal science. De två första måste vi ha enligt STS. Ag-De är typ som Animal science, man pratar om djur och grejer hhaha. Clothing är syslöjd och Algebra är matte (no shit :P), matten är inte så svår som jag trodde den skulle vara. Det är översätta allt som är lite svårt. Chemistry är inte heller så svårt, men precis som matten, så är översättningen rätt svårt. 

Iallafall, jag hade mitt schema idag, hela dagen. Vi börjar 8.05 och slutar 15.10. Juste, på fredagar är schemat annourlunda för vi slutar en timme tidigare, så då har vi lunch efter Algebra istället för Clothing som vi har alla andra dagar. Skoldagen var bra. The classes är ganska små, vi utbytesstudenter (4 pers) gör upp kanske halva lektionerna, iaf engelska och history. Så det är inte så många i varje class, men det är ganska skönt. Efter skolan gick jag och Malene hem till henne en snabbis för att byta om för practice. Jag bor en liten bil bort så man måste åka med bil medan Malene bor precis vid skolan. 

Idag var då min första practice (volleyboll). Herre vad jobbigt det var, skojar inte. Det börja med att vi värmde upp utomhus i denna hetta (det är såå varmt här på dagarna), sedan gick vi in. Vi hade practice i tre timmar, och det var jobbiga övningar också. Vi har practice varje dag tror jag, dock är inte alla lika jobbiga som idag då vi "tog igen" idag för det var ingen träning igår. Så jag tror inte jag kommer rulla fram när jag kommer hem ändå hahaha. Nejdå. Men träningen gick väl helt okej. Lite jobbigt att kasta sig in i en träning bland de som är jättebra så kommer jag där och har bara spelat det några gånger i skolan. Men på den fysiska delen gick det faktiskt bättre än jag trodde :)

Efter practice sprang jag och Malene hem till henne igen för att snabbt ducsha och äta. För 40 min senare gick vi tilllbaka till skolan för Hunter saftey class. Vi ska lära oss att jaga haha, och vi kan även få licens. Idag gjorde vi inte så mycket, för det görjar liksom på riktigt på måndag.

Innan jag somnar ska jag bara avsluta detta inlägg. Är helt slut efter dagen, kom hem vid nio ungefär. Och vill inte ens tänka på hur mycket träningsverk jag kommer ha imorgon. Juste, engelskan blir bara bättre och bättre. När jag skrev detta inlägg var det flera gånger jag fick rätta mig och inte skriva in små ord på engelska. Kan även bero på att jag är supertrött, haha men ändå. Godnatt!

När man kommer in i skolan, man kommer liksom in vid den där rlda matten i hörnet, rakt framför skåpen.

Den första bilden är när man kommer ut från skolan. Var tvungen att fota skolbussarna hihi.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?