fullt upp
Publicerat den

Hejsan! Har haft fullt upp den här veckan, den har gått så fort och det är redan fredag imorgon. I början av veckan kom jag hem senare än vanligt för vi hade pracitce i Roy. Måste säga att våra practice är jobbigare än jag trodde de skulle vara hehe. 2x3 "lines" och 7/8 minuter 90 grader mot väg + massa annat, efter det är man (iaf jag hehe) rätt slut. Sedan måste man hem och plugga. När jag kommer hem brukar jag oftast vara så trött att jag somnar på direkten.

Skolan är väldigt annorlunda här från hemma. Jag skulle säga att vi har mer ansvar hemma (i gymnasiet) och att lärarna förväntar sig mer från oss. Här har vi läxor nästan varje dag och man måste lämna in de dagen efter. De har också ett konstigt system med poäng, då de får poäng för allt de gör som sedan räknas ihop och blir ett slutbetyg, om jag fattat det rätt. Så alltså blir varje läxa som ett test, kan man säga. Dessutom får man minuspoäng om man har fel. Men i och med detta är de riktiga testen lättare. Tex kan läraren dagen innan säga att det är test imorgon. Jag och Malene fick nästan panik första gången det hände, hemma får vi alltid reda på kanske två veckor innan vi ska ha prov haha. Sedan ser ju också våra dagar likdana ut varje dag och vi har bara två minuter att ta oss mellan varje class. Det är ganska skönt tycker jag eftersom att då känns det som att dagarna går snabbare. Och de slutar sina classer när klockan ringer, vilket jag tycker är lite jobbigt för jag vet aldrig vad klockan är eller när lektionen slutar hehe.

Annars är allt bra, haha. Har min första match imorgon (!!!!) och helt ärligt vet jag inte om jag känner mig så förberedd. Ska ha min 10e practice imorgonbitti (man måste ha 10 för att spela match) och matchen är på eftermiddagen. De byter platser på ett väldigt förvirrade sätt haha, så står alltid som ett frågetecken och vet inte alls var jag ska vara. Det är hemmamatch också.. Men det ska nog gå bra!

En sak som är väldigt rolig är att ingen använder kniv här. Vi utbytesstudenter (iaf jag och Malene) tyckte det var väldigt konstigt haha så nu har de tagit fram knivar till oss i skolan haha :) 

Idag hade vi practice som slutade vid klockan fem, heaven kan jag ju säga!! Jag och Malene gick hem till henne och åt middag osv. Sedan hade vi Hunter saftey course, och jag kom hem för lite mindre än en timme sedan. Ska ta en dusch nu och sedan läsa i min engelskabok. Har inga läxor till imorgon heller, så skönt!! Jättekonstigt och luddigt inlägg, haha ingen struktur alls, men jaja :)

 
Tre bilder från bröllopet i lördags! Den första är på mig, Nate och Malene, resten är på Malene och mig :)

 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?