jul
Publicerat den

Hej där. Har ju inte skrivit på ett tag så därför har jag rätt mycket att ta igen haha. Förra söndagen, alltså den 22a, var det Christmas caroling i kyrkan. Vi åkte alltså runt på ett släp där det var fullt med hö på, och sjöng olika jul sånger. Vi åkte runt i stan och knackade på dörrar. Hur mysigt som helst! Efter ett tag blev det för kallt så då gick vi in i kyrkan igen och drack varm choklad. 
 
 
På måndagen, dagen innan Christmas Eve, åkte vi in till Lewistown för att köpa de sista julklapparna. Vi tog även med Malene vilket var kul. Vi åt lunch på en kinesisk buffé, vilket var hur gott som helst. Sedan tog jag mina syskon och Malene på bio, vi såg Frozen. Malene och jag blev helt hyper av alla norska och svenska namn haha. Frozen är även inspirerad av Malenes hometown vilket var roligt. Filmen var hur mysig som helst, gotta love that snowman. När vi kom in i biosalongen hade vi inga bestämda platser, utan kunde bestämma var vi ville sitta helt själva, haha vilket jag och Malene tyckte var coolt.
 
På tisdagen vilket var Christmas Eve (aka julafton för alla utom USA haha) åkte vi till Mariettas mamma för att fira med hennes familj. Marietta har 9 syskon, dock var inte alla där, men det var mycket folk där. Jag hade det jättemysigt och deras familj är så härlig haha. Jultomten kom också :)
 
Ondsagen till ära spenderades först hemma, då jag bakade lussebullar :) Och vi öppnade massa paket. Sedan under kvällen åkte vi hem till Garys mamma för att fira med hans familj. Vi hade cousin exchange och sedan spelade vi spel. 
 
Jag och Dyauni :)
 
Min jul har varit jättemysig! Inte som hemma direkt, men den var fortfarande jättebra :) Trodde att det skulle vara svårt, att jag skulle få massa hemlängtan, men i och med att jag hade massa att tänka på hela tiden så hade jag inte hemlängtan alls. Klart det skulle vara kul att fira hemma, måste ju ändå säga att det kändes konstigt att se bilder på julgranen hemma osv utan att vara där. Men yofo - you only foreign once :)
 
I torsdags hade vi practice vid elva på dagen och kom inte hem förän vid två ungefär, och den dagen gjorde vi inte alls mycket vilket var skönt. I fredags hade vi practice i Roy 8.30 på morgonen vilket resulterade i att jag typ var död när vi kom dit haha. Men vi hade en rolig practice vilket gjorde att allt gick snabbare. Sedan på kvällen åkte vi hem till en av Mariettas bröder, som bodde i ett sjukt soft hus. Typ ett drömhus haha. Vi spelade ett väldigt roligt spel där, jag kom tvåa i min åldersgrupp och Brie vann :) Vi kom hem vid ett på natten haha. Med för lite sömn från veckan var det därför skönt att få sova ut igår. Vaknde vid elva tror jag, och då åkte jag, Brie och Dyauni till skolan för att se en bball turnering bland personer som har graduterats. Vi åt även lunch i baren, sedan kollade lite till på turneringen och sedan hem igen. Kvällen i ära gick åt att städa mitt rum, för mycket saker men för lite plats haha. Idag tog jag sovmorgon igen vilket var skönt. Beställde hem ett par jeans och skypeade precis med mamma, pappa, lovisa och farmis :) 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?