fjorton
Publicerat den

Jag sköljer alltid ur mitt hår i kallt vatten, det sista jag gör innan jag går ut ur duschen.

Av någon anledning har jag ganska lätt för att blanda ihop orden tomat, morot och potatis. Haha det roliga är ju att de inte alls är lika varandra, men har haft ganska svårt för det länge nu...

Det värsta jag vet i "ljudväg" är när folk smaskar när de tuggar tuggummi.

Jag är ganska mörkrädd. Haha vet inte när jag blev det, men på senaste tiden har jag blivit det mer och mer typ. Det är mest när jag går själv i mörker, då har jag lätt för att inbilla mig rätt sjuka och konstiga saker.

Jag blir lätt trött och seg av höga ljud och sådant.

Detta är något jag inte delat med mig av, förutom till min mamma typ. Men jag tycker att det kan vara jättefint att gå i kyrkan. Okej, predikan och sådant är kanske inte det roligaste precis haha! Men när det är många som sjunger någon fin psalm som är tillägnat något/någon speciellt, i en fin kyra med en fin akustik - kan vara väldigt fint och berörande tycker jag. Hehe. 

Bara för att detta är lite halvt motsattsen till den förra - jag blir glaad av viss housemusik :)

Denna sommar har varit väldigt omtumlande, händelserik och väldigt jobbig. Men jag har samtidigt lärt mig massor.

Mitt starkaste ämne i skolan i första ring var bland annat svenska. Tycker det blev roligt av något anledning och därför gick det faktiskt väldigt bra. Och appropå svenska, så stör jag mig verkligen på när folk säger tex "denna gången" eller "dessa dagarna". Man hör ju att det låter helt fel haha :p

Folk brukar fråga mig om jag är nervös inför USA. Men ärligt talat så är jag inte det - vet inte ens vad jag ska vara nervös för. 

Okej, med risk för att detta låter helt sjukt. Men jag gillar jämna tal mer än ojämna, och höger sida mer än vänster. Hahaha. (Och ja, därför behövde jag göra dessa bekännelser i ett jämnt antal)

Jag tror att allt händer för en anledning. Och något jag har börjat tänka på, ganska mycket på sistone, är hur mycket man kan växa osv i sig själv på grund av olika val man gör i livet. Och dessa val behöver inte ens vara särskilt stora.

Jag älskar språket engelska/amerikanska och jag har typ alltid drömt om att kunna det flytande. Jag tycker att allt låter mycket finare, förutom "jag älskar dig" för det känns mycket starkare och berörande på svenska på något sätt. Jag är därför glad att jag kommer tillbringa ett år i USA och få lära mig maassor av engelska jag inte alls skulle gjort annars!

Jag älskar att dansa, och jag ångrar att jag slutade på dans. Alltid när jag ser musikaler på tv eller i verklighet, börjar det klia i hela kroppen och jag vill bara gå upp och dansa haha. Tyvärr är jag inte så bra på det dock...






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?